B2C marketing - do kupaca na najlakši način?
B2C (business to customer) je poslovni model koji omogućava direktnu prodaju proizvoda ili usluga krajnjim potrošačima bez posrednika. Prodaja se obavlja putem interneta, što uključuje prodaju putem web prodavnica, društvenih mreža, specijalizovanih web portala i mobilnih aplikacija.
Dakle, ukoliko imate neki proizvod koji želite ponuditi tržištu, ne morate više sklapati ugovore sa trgovinskim lancima koji će ga prodavati u svom objektu. Pomoću B2C modela to možete učiniti pomoću internet tehnologija što utiče na značajno smanjuje troškova i uvećanje vašeg profita.

Kako da organizujete B2C prodaju?
Za realizaciju B2C poslovnog modela potrebna je da imate web sajt ili online prodavnicu. To možete učiniti i preko društvenih mreža kao što su facebook, instagram, twiter, zatim preko web servisa ili mobilnih aplikacija. Za najuspešniji nastup na internetu, najbolje je kombinovati sve ili neki od ovih modela.
Početni korak je da imate svoj web sajt ili shop na kome će potencijalni kupci moći da se upoznaju sa vašim proizvodima i uslugama. Ovo je praktično neizostavni deo B2C modela, dok se ostale opciju mogu pridružiti zavisno od vrste poslovanja.
Neki prodavci se odlučuju samo za prodaju putem društvenih mreža. To može doneti dobre rezultate, ali iskustva govore da je samo ovaj način poslovanja pod izvesnim rizikom. Može se recimo desiti da vam facebook ili instagram zabrane reklamiranje ili rad stranice.
Rešavanje ovih problema nekada je dugotrajno a nekada praktično i neizvodljivo, tako da vaš posao može pretrpeti veliku štetu ukoliko se oslanjate samo na prodaju putem društvenih mreža. Web sajt ili web shop je vaša baza a svi ostali internet kanali mogu poslužiti u marketinške svrhe.
Svoje proizvode možete ponuditi krajnjim kupcima i putem web servisa koji su u celini ili delom specijalizovani za prodaju proizvoda ili usluga koje nudite. Nekada je bilo dovoljno koristiti samo ovaj prodajni kanal za uspešnu interakciju sa krajnjim potrošačima. Međutim, ovaj model danas predstavlja samo dopunski alat ali ga svakako treba koristi.
Zadnjih godina primat u internet marketingu preuzimaju mobilne aplikacije sa kojih se vrši prodaja proizvoda i usluga. Razlog za to je što većina korisnika internetu pristupa putem svojih mobilnih telefona. Naravno i mobilne aplikacije moraju imati u pozadini web sajt kao svoju bazu gde se krajnji kupci mogu detaljnije informisati.
Želite da sarađujete sa nama? Povežite se i pratite nas!
Izbor B2C marketing modela, određivanje budžeta i targetiranje
Kao što smo prethodno rekli, web sajt ili online prodavnica je osnova B2C marketinga. Možete ih reklamirati putem google oglasa ili društvenih mreža. Nepisano je pravilo da svaki web sajt ili online prodavnica mora imati svoju poslovnu stranu na fecebooku, instagramu ili drugim društvenim mrežama.
Takođe, možete platiti pretplatu za reklamiranje vašeg sajta ili proizvoda na specijalizovanim web portalima ili mobilnim aplikacijama. Pored plaćenih, postoje i različite besplatne aplikacije koje možete koristiti u svrhu promocije, kao što su besplatni oglasi, google mape i slično.
Pre nego što se upustite u promociju morate pažljivo odraditi targetiranje svoje publike odnosno potencijalnih potrošača. Sigurno ne želite da vam se budžet na reklamiranje osipa na posetioce interneta koji nisu neposredno zainteresovani za vašu ponudu.
Targetiranje se vrši pomoću specijalnih alata kojim se biraju različiti parametri kao što su pol, godine, interesovanje, mesto boravka i slično. Target alati su sastavni deo google, facebook oglasa i drugih platformi za reklamiranje.
Koliko ćete novca odvojiti za reklamiranje zavisi od mnogo stavki, a jedna od njih je svakako analiza konkurencije. Budžet možete lakše kreirati uz dostupne podatke koji se takođe nalaze u okviru google i facebook biznis platformi.
Kreiranje najefikasnijeg B2C marketing modela uz našu pomoć
Ukoliko se prvi put susrećete sa B2C marketingom, sigurno vam sve gore navedeno deluje komplikovano. Čak i klijenti koji imaju neka znanja iz ove oblasti nisu u stanju da prate sve promene i novitete koji se dešavaju gotovo na dnevnom nivou.
Zato vam predlažemo da nas pozovete. Razmotrićemo sve aspekte vašeg poslovanja, istražiti i kreirati najbolju opciju za vaš uspešan nastup na internetu. Ukoliko želite spojićemo vas sa specijalizovanim agencijama koje se bave ovim modelom reklamiranja ili agencijama koje će vam pružiti najbolju obuku za samostalno upravljanje B2C modelom poslovanja.
Ukoliko želite da izradite mobilnu aplikaciju ili web sajt spojićemo vas sa vrhunskim programerima i drugim stručnjacima po potrebi kao što su copywriter-i (pisci sadržaja), prevodioci ili dizajneri. Nekada je postojećem web sajtu potreban ozbiljan redizajn što će vam nakon analize svih parametara predočiti programer, te objasniti u kom delu i zašto su potrebne određene izmene na sajtu.